FANDOM

Smoki są obecnie gatunkiem niemalże wymarłym, jednak spora ich liczba uchowała się w północnej i południowej części Fayrenu. W mroźnych górach Shal Vatrûk żyją najwięksi przedstawiciele swojego gatunku - Smoki Górskie.

Smok Gorski

Charakterystyka

Większość Smoków Górskich zwanych również białymi smokami jest zwykłymi drapieżnikami o zwierzęcych instynktach. Ich pyski wykrzywia grymas wściekłości - nie widać nawet śladu przebiegłości, cechujących inne gatunki smoków.  Białe smoki zakładają siedziby w mroźnych jaskiniach znajdujących się często na szczytach górskich, gdzie mogą kryć się przed ciepłymi promieniami słońca. Jeśli upolują za dużo zwierzyny przechowują ją w leżach, najchętniej w zalodzonych grotach, gdzie potrafią zostawić padlinę nawet na kilka miesięcy i wrócić po nią w razie głodu.

Wygląd

Łuski białego smoczątka błyszczą niczym zwierciadełka. Gdy smok się zestarzeje, blask słabnie. Łuski wiekowej bestii są gdzieniegdzie blado-błękitne, a gdzieniegdzie jasnoszare, tylko czasem białe.  Ich skrzydła potrafią mieć do 30 metrów rozpiętości co ułatwia im swobodne szybowanie, dzięki czemu potrafią na długi czas pozostać w powietrzu i wypatrywać zwierzyny. Przez orków, są uważane za stworzenia święte, mimo tego często na nie polują, aby uzyskać ich kości, z których robią talizmany i amulety.