FANDOM

Cesarstwo Eraen - królestwo położone w centralnej części kontynentu. Obecnie jest to najbardziej wpływowy naród w Fayren, założony przez pierwszego cesarza Alronda I Żelaznego w 2:58 roku. Jest to drugie co do wielkości królestwo. Jego stolicą jest Avën, będące również siedzibą Gildii Magów. Zamieszkiwane jest przez elfy i w głównej mierze przez ludzi. Ze względu na ogromne bogactwo i strategiczne położenie w centrum kontynentu niektórzy uważają, że pod względem wpływów Eraen może konkurować z Lorenell.

Historia

W roku 2:58 pierwszymi, którzy zasiedlili te ziemie byli ludzie. Założycielem i pierwszym władcą był Cesarz Alrond I Żelazny. Niewiele lat później do centrum kraju zaczęło przybywać wiele elfów, które na początku nieco wzbogaciły gospodarkę i kulturę. Zaczęto rozbudowywać przepiękne miasta, rozwinięto szlaki kupieckie. W 2:67 Wojen orkowie z północy przypuścili atak na południowo-wschodnią część ziem Eraenu, jednak ich niewielka armia została szybko i skutecznie rozbita przez militarne oddziały ludzi. Niecały rok później oddziały wojsk Eraenu ruszyły na ziemie Shal Vatruk. Mimo liczebnej armii nie udało się zdobyć północnego królestwa. Ich fortyfikacja była zbyt umocniona, niemożliwe było przedarcie się do środka. Rozpoczęła się więc bitwa na otwartym terenie poza murami miast. Orkowie poprzez swą niewielką liczebność znów zmuszeni byli aby się wycofać, niestety na polu bitwy zginął ich najlepszy dowódca wojskowy - Kudan. Poprzez te konflikty powstała wielka wojna między rasowa, której skutkiem było zniewolenie orków i wykorzystywanie ich do ciężkich, fizycznych prac. W 2:77 roku zawarto sojusz z królestwem Maregardu, dzięki któremu po 10 latach udało się całkowicie podbić Shal Vatruk, które dopiero w wieku Maginium zostało ponownie odzyskane przez orków. Oprócz tego zażytego konfliktu to królestwo stara się pozostać neutralne, nie angażując się w niepotrzebne zewnętrzne konflikty. Przez wieki władzę sprawuje tu wyłącznie cesarska rodzina Rodu Żelaznych. Obecnym cesarzem jest Philip IV Żelazny.

Kultura i społeczeństwo

Eraen znane jest z ekstrawaganckiej mody i wysoko rozwiniętej kultury. W stolicy, Avën, mieści się Uniwersytet w Eraen – wielkie centrum nauk przyciągające szlachciców z całego Fayren, w którym zdobyć można najlepszą edukację dostępną za pieniądze. Uniwersytet jest stosunkowo nowoczesną instytucją, której liberalni wykładowcy ścierają się podczas wykładów z religijnymi konserwatystami.

Zatracenie wartości na rzecz władzy

Elfy są rasą bardzo przywiązaną do własnej kultury i wartości, jednak elfy zamieszkujące Eraen nieco zatraciły owe przywiązanie i kultywują raczej "grę", w którą grają razem z ludźmi. „Gra” to koncepcja, wedle której eraeńska szlachta konkuruje ze sobą o wpływy i szacunek. W grze uczestniczy każdy szlachetnie urodzony Eraeńczyk – jeżeli nie jest graczem, służy jako pionek w manipulacjach innych osób.

Podziały klasowe

Ważną rolę w Eraen odgrywają podziały klasowe, dlatego życie mieszkańców tego cesarstwa różni się w zależności od klasy, do jakiej należą. Wśród szlachty powszechne jest zamiłowanie do mody - często bardzo ekstrawaganckich i przyciągających wzrok wyszukanych strojów. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni stosują różnego rodzaju makijaż, a drobne różnice w nim określają pozycję społeczną. W miejscach publicznych modne jest również noszenie wyszukanych masek lub stałych ozdobień jakimi są detaliczne i finezyjne tatuaże w okolicach oczu.

Polityka

Ziemia stanowi własność wyłącznie arystokratów. Cesarz lub cesarzowa sprawuje całkowitą i niepodzielną władzę. Wśród eraeńskiej szlachty istnieje wiele arystokratycznych tytułów i form grzecznościowych, jakimi należy się posługiwać. Tytuły nadawane są przez królewskich doradców.

Miasta

  • Avën - stolica
  • Przystań Królów
  • Par Fayeux
  • Las Gilden
  • Yv'lowen
  • Szlak wędrowców
  • Orenhood

Architektura

Eraen wyróżnia się spośród innych królestw tym, że można tu spotkać trzy różne style architektury. Każda z nich widocznie się od siebie różni. STYL CYTADELSKI Jedną ze specjalności Księżycowych Elfów jest architektura. Kiedy zabierają się za budownictwo na celu mają wielkie projekty - budowanie potężnych zamków, pałaców czy pięknych szlacheckich dworów. Ich budowle charakteryzują się pięknymi i starannymi wykończeniami oraz bogactwem detali. Ich projekty zazwyczaj są wyniosłymi cytadelami położonymi na wielkich górskich skałach w okół których rozlewają się piękne kaskady wodospadów.

STYL LEŚNY Leśne Elfy starają się zbytnio nie ingerować w naturalną strukturę lasu. Ich styl architektoniczny jest delikatny i piękny w swej prostocie. Nie angażują się w budowanie wielkich miast z murów, gdyż nie ma to dla nich najmniejszego sensu. Jako podrasa żyjąca głównie w lasach nigdy nie przywiązywali dużej uwagi do budownictwa.

STYL PROSTY Miasta w całości wybudowane przez ludzi charakteryzują się bardzo prostym i schematycznym budownictwem. Ważne placówki takie jak pałace królów czy dzielnice szlacheckie zawsze znajdują się na najwyższym wzniesieniu lub w samym centrum miasta. Domostwa niższej warstwy społecznej budowane są dookoła w niewielkich odległościach.